Barcelonatur #1

4rs

Så er min kæreste og jeg hjemvendt fra den dejligste tur i det spanske – Barcelona.
I de næste par indlæg vil jeg fortælle lidt om vores lille tur, hvad vi oplevede, om vores hotel, hvad der var godt og skidt og en masse mere.

Onsdag d. 13.07:
Turen startede tidligt onsdag morgen hvor vi blev kørt til Billund af min kærestes mor. Vi fik noget morgenmad og hyggede os – allerede der var vores rejse begyndt.
Vi fløj fra Billund og mellemlandede i Frankfurt. Der har jeg aldrig været før, men sikke en stor lufthavn – wauw!
Vi skulle vente der i 2 timer hvilket var helt ok, da der jo var en masse at kigge på.
Da vi troede vi skulle til at boarde var flyet forsinkede. Pludselig manglede der en pilot – hm.
Vi ventede i halvanden time og kom derefter afsted til Barcelona.
Da vi ankom til lufthavnen fik vi vores bagage os i velkomsthallen stod der en privat chauffør og ventede på os. Dejligt nemt. Vi havde bestilt transfer gennem Olsentours.

Vi sad spændte i bilen på vej ud til hotellet. Der var en lille halvtime men da der var meget kø ind mod Barcelona tog det lidt længere tid en forventet.
Vi blev taget i mod med åbne arme på det virkelig flotte hotel. Vi fik checket os ind og fik et glas champagne stukket i hånden som en lille velkomstdrink.
Værelset var rigtig fint. Rent, enkelt og elegant. Man havde lige hvad man havde brug for.
På værelset var der også et lille køleskab, hvilket altså var ret dejligt så man lige kunne have en flaske vand eller to på køl.

Klokken var omkring kl 18 og vi var bare rigtig trætte, men inden vi ville hoppe i seng ville vi lige ud og se os omkring hvor vi boede.
Et utrolig hyggeligt område 10 minutters gang fra Ramblaen.
En masse små hyggelige gader, caféer, seværdigheder mm. Vi magtede ikke at finde et sted at spise, så vi fandt et supermarkedet, købte noget vand og chips også gik vi ellers op på vores værelse og sov ret hurtigt efter.

Torsdag d. 14.07

Vi vågnede omkring kl. 8 og var klar til en ny, spændende og fed dag i Barcelona.
Vi havde snakket hjemmefra at vi gerne ville ud og køre rundt i turistbusserne den første dag. Lige for at få et overblik over byen – og det var bestemt ikke en dårlig idé.
Vi spiste lækker morgenmad på hotellet som var inkluderet i vores hotelophold – hvilket virkelig var lækkert.

Vi købte en billet til turistbusserne. Den kostede omkring 26 euro for 1 dag. Det smarte ved de busser er, at man kan hoppe af og på som man vil. Hvis man vil se en seværdighed eller få en kold sodavand hopper man blot af og derefter kan man stille sig hen til et busstoppested igen. Inden for 3-6 min. er der en ny bus.
Der findes en rød, grøn og blå rute.
Vi sad helt oppe på bussen, så man også kunne nyde solen og de 30 grader – skønt med frisk vind i håret.
Vi hoppede af og på de steder som vi gerne ville se nærmere på.
Et sted lidt uden for selve Barcelona centrum hoppede vi af. Vi syntes det var nogen hyggelige gader, så det skulle vi ud og kigge mere på. Derfra fandt vi en sporvogn som kørte godt op i bjergene hvor vi kunne se ud over Barcelona by. Super flot udsigt!
Resten af torsdagen gik egenligt med det. Sent på eftermiddagen hoppede vi igen af nede på havnen. Der er der et kæmpe shoppingcenter som vi selvfølgelig også lige skulle tjekke ud.
Efterfølgende ville vi slutte dagen af med den grønne rute i bussen. Den grønne rute var ikke så spændende som den røde og blå. Den kører nemlig kun ud langs stranden og tilbage igen, så den tænkte vi at vi ville bruge som en lille hyggetur, og som afslutning på en dejlig dag.

Klokken blev 21:00 og vi vendte snuden hjem mod hotellet. Vi var fuldstændig smadret efter den lange dag.
Inden vi skulle sove tog vi lige en omgang 500 hvilket også blev en tradition på denne tur.